BUSİAD Başkanı Türkay, rakamları harcama kalemlerine göre incelediğinde, pandeminin acısının çıkarıldığının açıkça görüldüğünü belirterek, şunları söyledi:
"Pandemiden en fazla zarar gören sektörler ulaştırma, eğlence, lokanta ve otel hizmetleri olmuştu. Buralarda aylık fiyat artışı ortalamanın çok üstünde. Geçen ay ulaştırma yüzde 4,49, lokanta ve oteller 2,83 ve yüzde 2,45 ile eğlence ve kültür harcamalarında yüksek artış olmuş. Gıdada ise yüzde -1.60'lık düşüş yaşanmış. Umarım gelecek aylarda sorun yaşayan sektörlerde fiyat artışı olmaz ve gıdada bolluk devam eder.
Pandemide gerileme olursa, enflasyonu körükleyen sektörlerde de düşüş olmasını bekliyoruz."
Başkan Türkay, sözlerini, "Bir kez daha belirtmek istiyorum ki, önceliğimiz kuşku yok ki sağlımızda. Sağlık için de maske, mesafe ve hijyene uyalım" diyerek tamamladı.
"Pandemiden en fazla zarar gören sektörler ulaştırma, eğlence, lokanta ve otel hizmetleri olmuştu. Buralarda aylık fiyat artışı ortalamanın çok üstünde. Geçen ay ulaştırma yüzde 4,49, lokanta ve oteller 2,83 ve yüzde 2,45 ile eğlence ve kültür harcamalarında yüksek artış olmuş. Gıdada ise yüzde -1.60'lık düşüş yaşanmış. Umarım gelecek aylarda sorun yaşayan sektörlerde fiyat artışı olmaz ve gıdada bolluk devam eder.
Pandemide gerileme olursa, enflasyonu körükleyen sektörlerde de düşüş olmasını bekliyoruz."
Başkan Türkay, sözlerini, "Bir kez daha belirtmek istiyorum ki, önceliğimiz kuşku yok ki sağlımızda. Sağlık için de maske, mesafe ve hijyene uyalım" diyerek tamamladı.









