BTÜ ile Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında düzenlenen Mesleki ve Teknik Eğitim İş Birliği Protokolü Rektör Prof. Dr. Arif Karademir ve İl Millî Eğitim Müdürü Serkan Gür tarafından imzalandı. Protokolle Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile Bursa Teknik Üniversitesi iş birliğinde, Mimar Sinan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin meslek alanlarında görevli öğretmenler ile öğrencilerinin yeterliliklerinin artırılması hedefleniyor.
Protokolde emeği geçenlere teşekkür eden Rektör Prof. Dr. Arif Karademir, "Protokol, BTÜ'nün imkânlarının kullanılarak mesleki ve teknik eğitim veren orta öğretim kurumlarındaki teknik öğretmenlerin mesleki açıdan gelişimlerinin sağlanmasının yanı sıra öğrencilerin de yeterliliklerinin artırılması yönünde gerçekleşecek olan mesleki ve teknik eğitim faaliyetlerini içeriyor. Mesleki ve Teknik Eğitim Protokolü kapsamında yapılacak çalışmalarla kalifiye eleman ihtiyacı bulunan alanlara hizmet verecek nitelikli insan gücünün yetiştirilmesi amaçlanıyor." dedi.
İmza töreninde konuşan Serkan Gür, "Sanayi ve ticaretin kalbi Bursamızda mesleki eğitimle ilgili bütün paydaşlarımızla iç içe olacağımız, bilgi ve deneyimlerinden faydalanacağımız birçok çalışmalar yürütüyoruz. Sektör temsilcileri, kurumlar ve üniversitelerimizle bir araya geliyoruz. Üniversitelerimiz teknoloji üretiminde temel faktör olan, bilginin üretilmesi gibi bir sorumluluk üstlenmişlerdir. Bu kuruluşların bilgi birikiminden ve teorik yapılanmalarından sanayi kesiminin faydalanmasının yanı sıra, meslek liselerimizde öğrenim gören öğrencilerimiz ve alan öğretmenlerimizin de yararlanmalarını oldukça önemsiyoruz. Bugün de Bursa Teknik Üniversitemiz ile Mimar Sinan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisemizin öğretmen ve öğrencilerine yönelik yapılacak çalışmalar için bir aradayız. Başta Rektörümüz Arif Karademir olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum." dedi.









