Erdoğan'dan BM mesajı

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Birleşmiş Milletler'in kuruluşunun 73. yıl dönümü nedeniyle bir mesaj yayımladı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan BM'nin kuruluşu nedeniyle yayınladığı mesajda, İstanbul'un bir BM merkezi olması yolunda adımların atıldığını ve birçok BM ajansının bölgesel ofisinin İstanbul'a taşınması için çalışmaların sürdürüldüğünü ifade etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yayınladığı mesaj şöyle;Kurucu üyesi olduğumuz Birleşmiş  Milletler (BM) Örgütü'nün 73. kuruluş yıldönümünü  ülkemiz, bölgemiz ve tüm insanlık için hayırlara vesile olmasını diliyorum.Bugün insanlık olarak iklim değişikliğinden etnik temizliklere, açlıktan yabancı düşmanlığına, salgın hastalıklardan terorizme kadar uzanan geniş bir yelpazede ciddi sınamalarla karşı karşıya bulunuyoruz.Küresel ölçekteki bu sorunların Afrika ve Asya'daki ekonomik imkanları kısıtlı devletler başta olmak üzere gelişmekte olan ülkeleri daha çok etkilediğine şahit oluyoruz.İnsanlığın ortak geleceğini tehdit eden, küresel adalet arayışlarını sekteye uğratan bu sınamalarla hicbir ülkenin tek başına mücadelesi mümkün değildir.Ortak sorunlar ancak müşterek çabalarla çözüme kavuşturulabilir.Bu anlamda, son yıllarda yaşanan aksaklıklara rağmen BM, insanlığın ortak meselelerine sürdürebilir çözümler üretebilecek en önemli platformdur.Bundan 73 yıl önce kurulan BM'nin, özellikle de örgütün küresel barış ve güvenliği  sağlamakla mükellef organı olan Güvenlik Konseyi'nin reform ihtiyacı, artık ertelenemez bir hal almıştır.Daha önce Ruanda, Bosna-Hersek, Kosova'da yaşanan acılar ile komşumuz Suriye'de 8 yıldır devam katliamlar, Güvenlik Konseyi'nin sorumluluklarını yerine getiremediğinin en somut göstergesidir."4 MİLYON MÜLTECİYE EV SAHİPLİĞİ YAPTIK"3,5 milyonu Suriyeli olmak üzere çatışmalardan kaçan 4 milyon mülteciye ev sahipliği yapan Türkiye, BM kurumlarında yaşanan tıkanıklıkların sıkıntısını en ağır şekilde hisseden ülkelerin başında geliyor."Dünya 5'ten büyuktür" diye bayraklaştırdığımız mücadelemizin gerisinde Güvenlik Konseyi'nin daha kapsayıcı, adil, demokratik ve şeffaf bir yapıya kavuşturulması arzusu vardır.Türkiye, BM çatısı altında yürütülen arabuluculuk, barışı koruma operasyonları, terörle mücadele, insani ve kalkınma yardımları, göç¸ ve mülteciler ile Medeniyetler ittifakı gibi birçok faaliyette öncü rol almaktadır.Ülkemiz ayrıca, İstanbul'un bir BM merkezi olması yolunda da adımlar atmakta ve birçok BM ajansının bölgesel ofisinin İstanbul'a taşınması çalışmalarını sürdürmektedir.Bu düşüncelerle, Birleşmiş¸ Milletler Örgütü'nün çalışmalarının dünyamıza barış, refah ve huzurun getirilmesine vesile olmasını diliyor, 24 Ekim Birleşmiş Milletler Günü'nü en samimi duygularımla tebrik ediyorum."